Ilišin, Vlasta (2003) Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima. Medijska istraživanja, 9 (2). pp. 9-34. ISSN 1330-6928 (Print), 1846-6605 (Online)
|
Text
MI 2003_2 Ilišin.pdf Download (327Kb) | Preview |
Abstract
IN CROATIAN: U ovom prilogu analizirani su podaci iz istraživanja o ulozi medija u svakodnevnom životu djece u Hrvatskoj koje je provedeno 2000. godine na uzorku od 1000 učenika osnovnih škola od 5. do 8. razreda. Pokazalo se da je korištenje različitih medija, osim druženja s vršnjacima, najčešća aktivnost u slobodnom vremenu djece. Kao i u svijetu, najkorišteniji medij je televizija, a djeca najčešće gledaju filmski program i kvizove. U preferencijama različitih medijskih sadržaja djecu međusobno najviše diferencira spolno obilježje, odnosno različiti modeli socijalizacije. Na osnovi medijskih sadržaja što ih djeca najviše koriste zaključeno je da mediji ponajprije imaju zabavnu funkciju, no uz indicije da je njihova obrazovana uloga nešto veća nego kod odrasle populacije. Premda je prisutnost medija u slobodnom vremenu djece izrazita, utvrđeno je da učestalost razgovora o medijskim sadržajima (filmovima, glazbi i knjigama) nije adekvatna tome. Točnije, u komunikaciji djece s vršnjacima ta je tema najfrekventnija, no u komunikaciji s roditeljima ona je osrednje zastupljena. Pritom su registrirane i vrlo male varijacije, poglavito s obzirom na dob i školski uspjeh djece. Iznenađujući i porazan nalaz je da stupanj obrazovanja roditelja ne utječe na korištenje medija od strane djece niti na njihovu komunikaciju s djecom o medijskim sadržajima. Ta tendencija sugerira da, iako se za roditelje smatra da imaju najveću odgovornost za osposobljavanje djece za selektivno korištenje medija, oni (još) nisu spremni preuzeti ulogu i medijskih odgajatelja. ---------- IN ENGLISH: The present paper analyzes data gathered in a recent research into the role of the media in the daily lives of Croatian children. The sample consisted of 1,000 elementary school pupils, grades five to eight. It was found that – apart from peer group socializing – the use of the media was the most frequent leisure time activity. The most watched programmes were movies and quiz games. The function of the media is primarily entertainment, but there are indications that their educational role is somewhat more prominent than in the adult audiences. Although the presence of the media in children’s free time is very strong, the discussion of the media contents (films, music, books) varies: it is quite frequent in conversations within the peer groups, but much less so in conversations with parents. Variations in this regard are very small, mainly in terms of age and educational performance. Surprisingly enough, the parents’ educational level has no effect on the use of the media by their children or on the frequency of communication in the family about the media contents. Thus, while parents are held to be most responsible for preparing their children for the selective use of the media, they are not (yet) equipped for the role of media educators.
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Language: Croatian. – Title in English: The media in children's leisure time: communicating media contents. |
Uncontrolled Keywords: | Socijalizacija djece, slobodno vrijeme djece, masovni mediji, korištenje masovnih medija, komunikacija djece i roditelja (socialization of children, leisure time of children, mass media, usage of mass media, communication of children and parents) |
Subjects: | H Social Sciences > HM Sociology |
Depositing User: | Karolina |
Date Deposited: | 20 Jan 2017 14:25 |
Last Modified: | 20 Jan 2017 14:25 |
URI: | http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/735 |
Actions (login required)
View Item |