Baketa, Nikola and Bovan, Kosta (2023) “Ja ne želim da moje dijete…” – građanski odgoj i obrazovanje kao prilika za kulturni rat. In: Politike polarizacije i kulturni rat u Hrvatskoj. Biblioteka Političke analize (18). Fakultet političkih znanosti, Zagreb, pp. 199-221. ISBN 978-953-8174-17-9
Text
2023 Baketa, Bovan.pdf Download (2MB) |
Abstract
IN CROATIAN: Poglavlje “Ja ne želim da moje dijete...”: građanski odgoj i obrazovanje kao prilika za kulturni rat Nikole Bakete i Koste Bovana raspravlja o pitanju obrazovanja kao o važnoj fronti kulturnog rata te o načinu na koji su rasprave o uvođenju građanskoga odgoja u hrvatski obrazovni sustav pridonijele političkoj polarizaciji. U prvome dijelu autori objašnjavaju na koji su način političke borbe oko obrazovnih sadržaja zauzele ključno mjesto u širem kontekstu kulturnoga rata. U nastavku pojašnjen je razvoj rasprava u Hrvatskoj o uvođenju građanskog odgoja i obrazovanja u zadnjih 30-tak godina. Središnji dio rada uključuje prikaz i analizu ideja i ideološkog sadržaja oponenata građanskog odgoja i obrazovanja u Hrvatskoj. Ova studija kao izvor podataka uzima zapisnike javne rasprave iz 2016. godine i internetske izvore tokom 2021. i 2022. oko teme uvođenja međupredmetne teme građanskog odgoja i obrazovanje u sklopu reforme obrazovanja. U zaključku autori nude odgovor na pitanje u kojoj se mjeri diskurs protivnika uvođenja građanskoga odgoja u hrvatske škole može razumjeti kao dio šireg kulturnog rata. --------------- IN ENGLISH: Chapter "I don't want my child to...": Civic Education as an Opportunity for Culture War by Nikola Baketa and Kosta Bovan discusses the issue of education as an important front in the culture war and how debates on the introduction of civic education into the Croatian educational system have contributed to political polarization. In the first part, the authors explain how political battles over educational content have taken a central place in the broader context of the culture war. The subsequent section elaborates on the development of debates in Croatia regarding the introduction of civic education in the past 30 years. The central part of the paper includes a presentation and analysis of the ideas and ideological content of opponents of civic education in Croatia. This study takes minutes of a public debate from 2016 and online sources from 2021 and 2022 on the topic of introducing interdisciplinary civic education as part of the education reform as its data sources. In conclusion, the authors provide an answer to the question of the extent to which the discourse of opponents of introducing civic education into Croatian schools can be understood as part of a broader culture war.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Language: Croatian. - Title in English: "I don't want my child to...": civic education as an opportunity for culture war. - Book editor: Enes Kulenović. |
Uncontrolled Keywords: | Građanski odgoj i obrazovanje, kulturni rat, polarizacija, Hrvatska, analiza ideološkog sadržaja (civic education, culture war, polarization, Croatia, analysis of ideological content) |
Subjects: | J Political Science > JA Political science (General) L Education > L Education (General) |
Depositing User: | Karolina |
Date Deposited: | 03 Jul 2023 09:01 |
Last Modified: | 30 Sep 2024 07:22 |
URI: | http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/1095 |
Actions (login required)
View Item |