Profesionalni razvoj učitelja

Vizek Vidović, Vlasta (2011) Profesionalni razvoj učitelja. In: Učitelji i njihovi mentori: uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja. Biblioteka Znanost i društvo (29). Institut za društvena istraživanja, Zagreb, pp. 39-95. ISBN 978-953-6218-45-5

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: http://www.idi.hr

Abstract

U ovom poglavlju izložena su tri pristupa u proučavanju profesionalnog razvoja učitelja. Prva perspektiva usmjerena je na praćenje razvoja kompetencija i emocionalnih reakcija učitelja u različitim fazama njihove karijere u svrhu prepoznavanja tipičnih obrazaca ponašanja i doživljavanja. Druga perspektiva bavi se istraživanjem unutrašnjih i vanjskih činitelja koji pridonose razvoju nastavničkih kompetencija i formiranju profesionalnog identiteta u pojedinim fazama razvoja. Treća perspektiva odnosi se na utvrđivanje glavnih razvojnih zadataka i njima primjerenim strategijama djelotvorne podrške učiteljima u pojedinim fazama njihovog profesionalnog razvoja. Uz svako razdoblje opisani su teorijski pristupi učenju i poučavanju najfunkcionalniji na pojedinoj razini profesionalonog razvoja. U inicijalnom obrazovanju polazište je socijalno-konstruktivistička paradigma koja se očituje kao pristup usmjeren na studenta, u drugoj razvojnoj fazi (uvođenju) težište je na konceptima situiranog učenja i kognitivnog naukovanja, a u razdoblju rane stabilizacije u središtu su modeli iskustvenog učenja i refleksivne prakse.

Item Type: Book Section
Additional Information: Title in English: The professional development of teachers.
Uncontrolled Keywords: Obrazovanje učitelja, učiteljske kompetencije, profesionalni identitet (teacher education, teacher competences, professional identity)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 17 Mar 2015 10:56
Last Modified: 08 Sep 2022 10:58
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/193

Actions (login required)

View Item View Item