Vizek Vidović, Vlasta (2011) Profesionalni razvoj učitelja. In: Učitelji i njihovi mentori: uloga mentora u profesionalnom razvoju učitelja. Biblioteka Znanost i društvo (29). Institut za društvena istraživanja, Zagreb, pp. 39-95. ISBN 978-953-6218-45-5
Full text not available from this repository. (Request a copy)Abstract
U ovom poglavlju izložena su tri pristupa u proučavanju profesionalnog razvoja učitelja. Prva perspektiva usmjerena je na praćenje razvoja kompetencija i emocionalnih reakcija učitelja u različitim fazama njihove karijere u svrhu prepoznavanja tipičnih obrazaca ponašanja i doživljavanja. Druga perspektiva bavi se istraživanjem unutrašnjih i vanjskih činitelja koji pridonose razvoju nastavničkih kompetencija i formiranju profesionalnog identiteta u pojedinim fazama razvoja. Treća perspektiva odnosi se na utvrđivanje glavnih razvojnih zadataka i njima primjerenim strategijama djelotvorne podrške učiteljima u pojedinim fazama njihovog profesionalnog razvoja. Uz svako razdoblje opisani su teorijski pristupi učenju i poučavanju najfunkcionalniji na pojedinoj razini profesionalonog razvoja. U inicijalnom obrazovanju polazište je socijalno-konstruktivistička paradigma koja se očituje kao pristup usmjeren na studenta, u drugoj razvojnoj fazi (uvođenju) težište je na konceptima situiranog učenja i kognitivnog naukovanja, a u razdoblju rane stabilizacije u središtu su modeli iskustvenog učenja i refleksivne prakse.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Title in English: The professional development of teachers. |
Uncontrolled Keywords: | Obrazovanje učitelja, učiteljske kompetencije, profesionalni identitet (teacher education, teacher competences, professional identity) |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology |
Depositing User: | Karolina |
Date Deposited: | 17 Mar 2015 10:56 |
Last Modified: | 08 Sep 2022 10:58 |
URI: | http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/193 |
Actions (login required)
View Item |