What kind of history education do we have after eighteen years of democracy in Croatia?: transition, intervention, and history education politics (1990-2008)

Koren, Snežana and Baranović, Branislava (2009) What kind of history education do we have after eighteen years of democracy in Croatia?: transition, intervention, and history education politics (1990-2008). In: "Transition" and the politic of history education in Southeast Europe. Eckert: Die Schriftenreihe Studien des Georg-Eckert-Instituts zur internationalen Bildungsmedienforschung (124). V&R unipress, Göttingen, pp. 91-140. ISBN 978-3-89971-531-6

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: http://www.v-r.de/de/transition_and_the_politics_o...

Abstract

Kao društveno konstruirano znanje, sadržaj nastave povijesti u značajnoj mjeri određuju proizvođači "službenih povijesti" i "službene kulture", odnosno oni koji su u danom trenutku "ovlašteni" definirati društvenu realnost, uključujući i njezinu prošlost. Ovo obilježje osobito dolazi do izražaja u tranzicijskim društvima gdje su nove političke i društvene sile suočene s pitanjem (re)definiranja identiteta (nacionalnih, političkih itd.). U Hrvatskoj je proces post-socijalističke transformacije bio obilježen ideologijom etničkog nacionalizma i dodatno opterećen nasilnim raspadom Jugoslavije. U radu se analizira kako su ovi procesi utjecali na nastavu povijesti u razdoblju od 1990. do 2008. godine, s fokusom na razdoblje nakon 1995. godine. Nastava i udžbenici povijesti analiziraju se u širem kontekstu nekoliko prožimajućih čimbenika: državne politike obrazovanja, politike povijesti, pedagoške tradicije poučavanja povijesti te načina na koji se percipira svrha nastave povijesti među političarima, povjesničarima, nastavnicima povijesti te u javnoj sferi općenito.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: English.
Uncontrolled Keywords: History education, history textbooks, transition, Croatia, policy of history, historians, history teachers
Subjects: H Social Sciences > HM Sociology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina Vranješ
Date Deposited: 11 May 2015 13:31
Last Modified: 11 May 2015 13:31
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/261

Actions (login required)

View Item View Item