Prirodoslovlje u kurikulumu za obvezno obrazovanje

Domazet, Mladen (2007) Prirodoslovlje u kurikulumu za obvezno obrazovanje. Metodika, 8 (2 (15)). pp. 494-510. ISSN 1332-7879

[img]
Preview
Text
M 2007_15 Domazet - Croatian.pdf

Download (845Kb) | Preview
[img]
Preview
Text
M 2007_15 Domazet - English.pdf

Download (1165Kb) | Preview
Official URL: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clan...

Abstract

Obzirom na raskorak između na europskoj razini izražene potrebe za većim brojem stručnjaka u području prirodnih znanosti i tehnologije (okvirno: prirodoslovlja), te višim stupnjem opće razine prirodoznanstvene pismenosti, i opadanje interesa osnovnoškolaca za teme iz područja prirodoslovlja, prikazuju se struktura i karakteristike nekih nacionalnih okvirnih kurikuluma u području prirodoslovlja, kao jednog od čimbenika usvajanja znanja i vještina iz područja prirodoslovlja na razini obveznog obrazovanja. Iznose se rezultati komparativne analize kurikuluma za područje prirodoslovlja provedene u sklopu istraživačkog projekta Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu, te ukazuje na možebitne smjerove usklađivanja hrvatskih nastavnih programa s tendencijama u europskim zemljama iz uzorka. Navode se i smjernice za konceptualizaciju hrvatskog kurikuluma za područje prirodoslovlja na osnovi koordiniranog kompetencijskog modela logičke razrade prezentacije sadržaja kao koraka prema ostvarivanju ovladavanja kompetencijama kao ishoda obrazovnog procesa. (IN ENGLISH: The article presents the structure of science curricula of different European countries as one of the factors contributing to development of coherent scientifi c knowledge and skills in compulsory education. It is the result of a wider research project conducted at the Institute for Social Research’s Centre for Educational Research and Development. The project included a comparative analysis of the said European curricular documents and development of recommendations for potential closer alignment of the Croatian national curricula with the perceived tendencies in the selected European countries. The recommendations focus on potential conceptualisation of the Croatian curriculum (in the fi eld of natural sciences) as a ‘deduction’ of the subjects’ content from a coordinated set of competences, which are defi ned as a general outcome of compulsory science education.)

Item Type: Article
Additional Information: Language: Croatian. - Publication is also published in English (pp. 511-530). - Title in English: Exploring the environment: natural sciences in the compulsory education curriculum.
Uncontrolled Keywords: Prirodoslovlje, kurikulum, biologija, kemija, fizika, priroda, okoliš (natural sciences, curriculum, biology, chemistry, physics, environment)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 30 Dec 2015 12:01
Last Modified: 09 Dec 2016 13:52
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/412

Actions (login required)

View Item View Item