Usporedba rezultata pristupnika iz različitih dijalektalnih regija na zadacima vezanim uz tekstove pisane čakavskim narječjem na ispitu državne mature iz Hrvatskog jezika

Šabić, Josip (2014) Usporedba rezultata pristupnika iz različitih dijalektalnih regija na zadacima vezanim uz tekstove pisane čakavskim narječjem na ispitu državne mature iz Hrvatskog jezika. Suvremena psihologija, 17 (1). pp. 21-33. ISSN 1331-9264 (Print)

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: http://hrcak.srce.hr/127268

Abstract

Jedan od suvremenih izazova u području konstrukcije pismenih provjera znanja je razumijevanje razlika u uspjehu različitih skupina ispitanika na pojedinim zadacima. Razumijevanje ovih razlika je od posebne važnosti na ispitima visokog rizika kao što su ispiti državne mature. Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u uspješnosti rješavanja zadataka državne mature iz Hrvatskoga jezika vezanih uz polazne tekstove pisane čakavskim narječjem među pristupnicima iz različitih dijalektalnih regija (čakavske, kajkavske i štokavske). Usporedbom prosječne riješenosti zadataka vezanih uz čakavske tekstove te analizama diferencijalnoga funkcioniranja zadataka (engl. differential item functioning) i diferencijalnoga funkcioniranja čvora zadataka (engl. differential bundle functioning) pronađene su vrlo male razlike u rezultatu u korist pristupnika iz čakavske regije u odnosu na pristupnike iz kajkavske i štokavske regije. Na temelju ovih rezultata, u stručnoj raspravi donesena je preporuka o nastavku uporabe izvornih tekstova na čakavskom, kajkavskom i štokavskom narječju na ispitima državne mature iz Hrvatskog jezika, pri čemu trebaju biti podjednako zastupljena sva narječja kako pristupnici ne bi bili u neravnopravnom položaju zbog pripadnosti svojega razgovornog jezika jednomu narječju. (IN ENGLISH: One of the modern challenges in the field of written examination construction is the understanding of the difference in the success of different groups of examinees on individual items. Understanding these differences is of particular importance in high-stakes examinations such as the state final examinations. The aim of this study was to examine the differences in the results between examinees from different dialectal regions (Čakavian, Kajkavian and Štokavian) on the Croatian language state final examination items which were related to the texts written in the Čakavian dialect. Based on a comparison of the average results on items related to Čakavian texts and an analysis of differential item functioning and differential bundle functioning, very small differences were found in favor of examinees from the Čakavian region in comparison to examinees from the Kajkavian and Štokavian region. Based on these findings, the professional discussion on the Croatian language examination resulted in a recommendation to continue using authentic texts in Čakavian, Kajkavian and Štokavian dialects in Croatian language state final examinations in which all dialects should be equally represented to ensure equal treatment of all candidates regardless of their native dialect.)

Item Type: Article
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: Comparison of results of candidates from different dialectal regions on items related to the texts written in Čakavian dialect in Croatian language state final examination.
Uncontrolled Keywords: Državna matura, hrvatski jezik, čakavsko narječje, diferencijalno funkcioniranje zadataka, diferencijalno funkcioniranje čvora zadataka (state final examination, Croatian language, Čakavian dialect, differential item functioning, differential bundle functioning)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 03 Nov 2016 14:18
Last Modified: 03 Nov 2016 14:18
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/510

Actions (login required)

View Item View Item