Znanje i kurikulum

Domazet, Mladen (2006) Znanje i kurikulum. In: Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive. Biblioteka Znanost i društvo (18). Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, pp. 45-86. ISBN 953-6218-28-3

[img]
Preview
Text
Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj.pdf

Download (2500Kb) | Preview
Official URL: http://www.idi.hr/izdavastvo/knjige-i-studije/znan...

Abstract

U ovome tekstu daje se interdisciplinarni pregled definicije i karakteristika znanja prema analizama izabranih autora iz područja filozofije, sociologije, informacijskih znanosti, kognitivne znanosti i ponajprije, obrazovnih znanosti, te se, gdje je to moguće, povlače posljedice po teoriju kurikuluma i ciljeve obrazovanja općenito. Pri tome se oslanja na Ryleovu podjelu na propozicionalno (eng. know what) i proceduralno znanje (eng. know how). Govorit će se o utjecaju ta dva tipa na proizvodnju, transfer i usvajanje korpusa znanja, kao i o različitim posljedicama njihovog međusobnog odnosa na kurikulum. Rasprava je strukturirana kroz četiri Brunerova obrazovna modela. Prvi se usredotočuje na prijenos proceduralnih znanja (uz Ryelovo obrazloženje te kategorije znanja), drugi na prijenos propozicionalnih. Uz drugi se daje i kratka povijest problematike analize propozicionalnog znanja te pregled dinamike znanstvenog znanja u XX. st. Treći model bavi se organizacijom spomenutih tipova znanja u kurikulum od kasnog modernizma (Hirst) do konstruktivističkih kurikuluma (Doll). Iznosi se i kritika društvenih utjecaja na konstrukciju korpusa znanja i njihov izbor za kurikulum. Konačno se, kroz četvrti Brunerov model, zagovara prihvaćanje nedostatka apsolutne sigurnosti objektivnih znanja, bez pristanka na radikalni relativizam koji zahtjeva ukidanje školovanje općenito.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: Knowledge and the curriculum.
Uncontrolled Keywords: Znanje, kurikulum, relativizam, fragmentacija znanja (knowledge, curriculum, relativism, fragmentation of knowledge)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
L Education > L Education (General)
Z Bibliography. Library Science. Information Resources > Z665 Library Science. Information Science
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 15 Dec 2016 13:33
Last Modified: 15 Dec 2016 13:33
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/544

Actions (login required)

View Item View Item