Puzić, Saša (2006) Decentralizacija kurikuluma i jačanje autonomije škola: uloga ravnatelja. In: Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj: različite perspektive. Biblioteka Znanost i društvo (18). Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, pp. 259-297. ISBN 953-6218-28-3
|
Text
Nacionalni kurikulum za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj.pdf Download (2500Kb) | Preview |
Abstract
Poglavlje Decentralizacija kurikuluma i jačanje školske autonomije: uloga ravnatelja prikazuje mišljenje ravnatelja osnovnih škola u Hrvatskoj o djelokrugu svoga rada, te o promjenama postojećih nastavnih programa za obvezno obrazovanje. Mišljenja ravnatelja analiziraju se u kontekstu trendova prema povećanju autonomije škola i decentralizaciji kurikuluma. Analizirani podaci pokazuju da su mišljenja ravnatelja hrvatskih osnovnih škola velikim dijelom sukladna razvoju prema jačanju školske autonomije i decentralizaciji kurikuluma, odnosno da značajan dio elemenata decentraliziranoga školskog menadžmenta i instrukcijskog/transformacijskog vodstva nalazi svoj odjek u iskustvima i mišljenjima hrvatskih ravnatelja. S tim u vezi se, primjerice, mogu navesti mnogobrojne postojeće inicijative u području samostalnog financiranja škola (kao važne komponente decentraliziranoga školskog menadžmenta), prijedlozi koji idu za naglašenijom školskom profilacijom postojećih (nacionalnih) programskih okvira, te odgovori koji ukazuju na razmjerno dobre suradničke odnose između ravnatelja i nastavnog osoblja u školi. Potonje je mišljenje važno naglasiti, jer je razvoj kurikulumske kulture u školi ovisan upravo o promjenama tzv. « drugoga reda» , u sklopu kojih ravnatelj promiče sposobnosti nastavnog osoblja u cilju njihova većeg utjecaja na podizanje kvalitete nastave i kurikuluma. U tom smislu ističemo i odgovore ravnatelja o potrebi sudjelovanja nastavnika i ravnatelja u organizaciji nastave i izradi nastavnih programa.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Language: Croatian. - Title in English: Decentralising the curriculum and strengthening school autonomy: the role of the headteacher. |
Uncontrolled Keywords: | Kurikulum, autonomija škola, ravnatelji, školski menadžment, stručno-pedagoško vođenje škola (curriculum, school autonomy, headteachers, school management, school leadership) |
Subjects: | H Social Sciences > HM Sociology L Education > L Education (General) |
Depositing User: | Karolina |
Date Deposited: | 16 Dec 2016 13:39 |
Last Modified: | 08 Sep 2022 11:59 |
URI: | http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/552 |
Actions (login required)
View Item |