Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije

Marušić, Iris and Jugović, Ivana and Pavin Ivanec, Tea (2011) Primjena teorije vrijednosti i očekivanja u kontekstu odabira učiteljske profesije. Psihologijske teme, 20 (2). pp. 299-318. ISSN 1332-0742 (Print)

[img]
Preview
Text
PT 2011_2 Marušić, Jugović, Pavin Ivanec.pdf

Download (284Kb) | Preview
Official URL: http://pt.ffri.hr/index.php/pt/article/view/18

Abstract

Spoznaje su o motivaciji za učiteljsku profesiju dobivene na malom broju istraživanja, kojima najčešće nedostaje jasni teorijsko-konceptualni i analitički okvir koji bi bio utemeljen na recentnim teorijama motivacije i odabira karijere. Svrha je ovoga istraživanja bila provjeriti može li se model odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006), temeljen na motivacijskoj teoriji očekivanja i vrijednosti (Eccles, 2005), generalizirati na hrvatski obrazovni kontekst. Cilj je također bio validirati Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije razvijen na australskom uzorku. U istraživanju je sudjelovalo 188 studenata učiteljskih studija zagrebačkoga i riječkoga sveučilišta na kojima je primijenjen Upitnik faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije. Faktorska je struktura hrvatske verzije dobro replicirala originalnu s obzirom na brojnost faktora i izrazite razlike između hrvatskoga i australskoga obrazovnog konteksta te načina obrazovanja učitelja i njihova socijalnog statusa. Dobiveni rezultati govore u prilog konstruktnoj valjanosti Upitnika i primjenjivosti modela odabira učiteljske profesije Richardsona i Watt (2006) za objašnjenje odabira učiteljske profesije u hrvatskom obrazovnom kontekstu. Naše su studente učiteljskoga studija za ovo zanimanje najviše motivirali rad s djecom, mogućnost društvenoga doprinosa i procjena vlastitih sposobnosti za poučavanje, a u manjoj mjeri osobne vrijednosti poput sigurnosti zaposlenja i vremena za obitelj.

Item Type: Article
Additional Information: Title in English: Expectancy-value theory of motivation and the choice of teaching as a career.
Uncontrolled Keywords: Teorija očekivanja i vrijednosti, odabir učiteljske profesije, motivacija, validacija upitnika (expectancy-value theory, teaching as a career choice, teacher motivation, questionnaire validation)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
Depositing User: Karolina Vranješ
Date Deposited: 18 Feb 2015 14:23
Last Modified: 03 Mar 2015 12:14
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/74

Actions (login required)

View Item View Item