Vrijedi li učiti (u Hrvatskoj)? – učenička percepcija instrumentalnosti obrazovanja i Hrvatske kao okružja za učenje i obrazovanje

Jokić, Boris and Ristić Dedić, Zrinka (2019) Vrijedi li učiti (u Hrvatskoj)? – učenička percepcija instrumentalnosti obrazovanja i Hrvatske kao okružja za učenje i obrazovanje. In: Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu. Biblioteka Znanost i društvo (41). Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, pp. 221-236. ISBN 978-953-6218-83-7 (pbk), 978-953-6218-84-4 (PDF)

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: http://www.idi.hr/izdavastvo/knjige-i-studije/znan...

Abstract

IN CROATIAN: U ovom je poglavlju predstavljeno empirijsko istraživanje o učeničkoj percepciji instrumentalnosti obrazovanja za ostvarivanje dugoročnih pozitivnih životnih ishoda te njihovo viđenje Hrvatske kao pogodnog okruženja za učenje i obrazovanje. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 2299 učenika i učenica osmih razreda svih 109 osnovnih škola Grada Zagreba. Rezultati ukazuju na izrazito složenu sliku Hrvatske kao obrazovnog konteksta u kojem djeluju suprotstavljeni perceptivni obrasci – s jedne strane visoka instrumentalnost obrazovanja za ostvarivanje životnih ishoda, a s druge strane percepcije Hrvatske kao relativno nepovoljnog okruženja za učenje i obrazovanje. Kako učenici napreduju svojim obrazovnim putem koegzistencija ovih obrazaca može na različite načine utjecati na stav učenika prema učenju. Kod dijela uspješnijih učenika ona može rezultirati i time da svoje sposobnosti zažele trajno ostvariti u drugim okruženjima za koja smatraju da su povoljnija za maksimalizaciju instrumentalnosti učenja i obrazovanja za ostvarenje pozitivnih životnih ishoda. Za dio učenika ovakvi perceptivni obrasci mogu značiti i odustajanje od učenja te zadovoljavanje minimalnih uvjeta za napredovanje u sustavu. To je naročito važno slijedom rezultata koji ukazuju na slabo razvijene navike vezane uz učenje te činjenicu da obrazovni sustav ne poučava učenike kako učiti. --------------- IN ENGLISH: This chapter presents an empirical research on pupils' perception of the instrumentality of education for achieving long-term positive life outcomes and their view of Croatia as a suitable environment for learning and education. A total of 2299 eighth grade pupils of all 109 elementary schools in the City of Zagreb participated in the research. The results point to a very complex image of Croatia as an educational context in which confronted perceptive patterns are at play – on one hand there is a high instrumentality of education for achieving life outcomes, while on the other there is a perception of Croatia as a relatively unfavourable environment for learning and education. As pupils advance with their educational pathway, the coexistence of these patterns can influence the pupils' attitude towards learning in various ways. Among some of more successful pupils it can also result with them wishing to permanently accomplish their capabilities in other environments, which they find more favourable for the maximalization of learning and educational instrumentality for achieving long-term positive life outcomes. For a part of pupils such perceptive patterns can also mean withdrawing from learning and fulfilling minimum requirements for advancing in the system. This is particularly important according to the results implying poorly developed learning habits and the fact that the educational system does not teach pupils how to learn.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: Is studying worth it (in Croatia)? – pupil's perception of instrumentality of education and Croatia as an environment for learning and education. - Book editors: Vlasta Vizek Vidović, Iris Marušić.
Uncontrolled Keywords: Vrijednost učenja, instrumentalnost obrazovanja, učenički glas, Hrvatska kao povoljno okruženje za učenje i obrazovanje (value of learning, instrumentality of education, pupils' voice, Croatia as a suitable environment for learning and education)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 18 Dec 2019 09:46
Last Modified: 22 Jan 2020 16:06
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/862

Actions (login required)

View Item View Item