Kompetencija učiti kako učiti u Hrvatskoj

Šabić, Josip (2019) Kompetencija učiti kako učiti u Hrvatskoj. In: Kompetencija učiti kako učiti: teorijske osnove i istraživanja u hrvatskom kontekstu. Biblioteka Znanost i društvo (41). Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, pp. 31-53. ISBN 978-953-6218-83-7 (pbk), 978-953-6218-84-4 (PDF)

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: http://www.idi.hr/izdavastvo/knjige-i-studije/znan...

Abstract

IN CROATIAN: U obrazovnoj se politici u novije vrijeme koristi pojam kompetencije učiti kako učiti, kojom su, među ostalim, obuhvaćeni i različiti konstrukti samoregulacije učenja. Kompetencija učiti kako učiti u Republici Hrvatskoj proučava se duže od desetljeća te je bila u središtu interesa nekoliko istraživačkih projekata. Povećana svijest o važnosti kompetencije učiti kako učiti među znanstvenicima i odgojno-obrazovnim radnicima također je rezultirala i naporima za njezinom sustavnijom implementacijom u odgojno-obrazovni sustav. S obzirom na tradiciju domaćih istraživanja kompetencije učiti kako učiti, cilj ovog poglavlja bio je dati kratak pregled dosadašnjih postignuća hrvatskih istraživača vezanih uz ovu temu. Također, predstavljena je konceptualizacija i elaboracija prijedloga kurikuluma međupredmetne teme učiti kako učiti, jednog od prvih kurikulumskih dokumenata u svijetu u čijem je fokusu razvoj ove kompetencije u formalnom sustavu odgoja i obrazovanja. --------------- IN ENGLISH: Competence learning to learn as a term has been used in recent years in education policy. It includes, among other things, different constructs of self-regulated learning. The competence learning to learn has been studied in Croatia for more than a decade and has been the focus of several research projects. Increased awareness of the importance of this competence among scholars and educators has also resulted in efforts to implement it more systematically in the educational system. Given the tradition of home-based research on competence learning to learn, the aim of this chapter was to give a brief overview of the achievements of Croatian researchers on this topic. In addition, conceptualization and elaboration of the curriculum of a cross-curricular theme learning to learn was presented. This is one of the first curriculum documents in the world focusing on the development of the competence learning to learn in the formal education system.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: Competence learning to learn in Croatia. - Book editors: Vlasta Vizek Vidović, Iris Marušić.
Uncontrolled Keywords: Učiti kako učiti, samoregulacija učenja, kurikulum (learning to learn, self-regulated learning, curriculum)
Subjects: L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 18 Dec 2019 09:47
Last Modified: 22 Jan 2020 16:09
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/864

Actions (login required)

View Item View Item