The land of milk and honey?: young Croatians’ identities and perceptions as drivers of migration desire

Fila, Filip and Grubišić-Čabo, Marita (2023) The land of milk and honey?: young Croatians’ identities and perceptions as drivers of migration desire. Southeastern Europe, 47 (2-3). pp. 346-374. ISSN 0094-4467 (Print), 1876-3332 (Online)

[img] Text
SE 2023_2-3 Fila, Grubišić-Čabo - AV.pdf - Submitted Version

Download (591kB)
Official URL: https://doi.org/10.30965/18763332-47020007

Abstract

IN ENGLISH: Taking up the Croatian case and the gap in the literature concerning non-economic, micro-level drivers of migration, this article explores young peoples’ identity, and the perceptions of their country and the European Union. Survey data is analysed by means of hierarchical linear regression, aiming to answer the question to what extent the selected non-economic variables play a role in youth migration desire. Overall, the results show that these drivers do play a certain role. While perception of the EU seems to be irrelevant for young people’s migration desire, perception of Croatia is associated with it. Likewise, a stronger national identity acts as an inhibiting force. When comparing the EU and Croatia, young people do not demonstrate a defined vision of the EU, seeing it as a place where almost everything is better. In contrast, their opinion on Croatia is more nuanced, which makes variables connected to their local context more relevant. --------------- IN CROATIAN: Istražujući slučaj Hrvatske, u radu se propituju mikro pokretači migracijskih želja mladih. Rad je usmjeren na identitet i percepciju vlastite zemlje i Europske unije. Koristeći podatke iz ‘Friedrich Ebert Stiftung (FES) Youth Studies Southeast Europe 2018’ istraživanja, hijerarhijskom linearnom regresijom pristupa se glavnom istraživačkom pitanju - igraju li odabrani mikro-pokretači ulogu u jačini namjere odlaska mladih? U okviru uzorka na kojem je rađeno istraživanje, 32.5% mladih iskazalo je želju za odlaskom, a najveći ih je broj kao glavnu motivaciju naveo poboljšanje standarda života ili bolje zaposlenje. Unatoč tome, rezultati statističke analize općenito pokazuju da spomenuti mikro pokretači imaju određenu ulogu. Povjerenje EU i europski identitet čine se nevažni za odlučivanje mladih o migracijama. Percepcija Hrvatske je, međutim, povezana s njom, na način da veće iskazano povjerenje i veći osjećaj zastupljenosti interesa mladih u nacionalnoj politici smanjuje želju za odlaskom. Isto tako, snažniji nacionalni identitet može djelovati kao inhibitor želje za odlaskom. Uspoređujući EU i Hrvatsku, razlika između dvoje također pokazuje vezu s jačinom namjere odlaska. Mladi ne pokazuju definiranu viziju EU, već je vide kao mjesto gdje je gotovo sve bolje. Nasuprot tome, njihovo je mišljenje o Hrvatskoj nijansiranije, što zaključujemo s obzirom na veće razlike u odgovorima mladih na pitanja koja se odnose na ne-ekonomsko stanje u državi. Ostali čimbenici koji su bili kontrolirani pokazali su statističku povezanost, i to spol, razina obrazovanja, važnost Boga, financijska situacija kućanstava i postojeće transnacionalno iskustvo.

Item Type: Article
Additional Information: Language: English. - Title in Croatian: Gdje teče med i mlijeko?: identiteti i percepcije mladih u Hrvatskoj kao pokretači migracijske želje.
Uncontrolled Keywords: Youth, migration, identity, perceptions, European Union, Croatia (mladi, migracije, identitet, percepcije, Europska unija, Hrvatska)
Subjects: H Social Sciences > HM Sociology
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 02 Jan 2024 11:06
Last Modified: 03 Jan 2024 15:08
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/1120

Actions (login required)

View Item View Item