Ontologijski prilaz umjetnosti u djelu Ivana Fochta

Labus, Mladen (2005) Ontologijski prilaz umjetnosti u djelu Ivana Fochta. Filozofska istraživanja, 25 (4). pp. 901-912. ISSN 0351-4706 (Print), 1848-2309 (Online)

[img]
Preview
Text
FI 2005_4 Labus.pdf

Download (81Kb) | Preview
Official URL: http://hrcak.srce.hr/2465

Abstract

IN CROATIAN: Rasprava tematizira osnovne značajke ontologijskog prilaza umjetnosti u djelu Ivana Fochta, jednog od naših najvećih estetičara i ontologa umjetnosti. Problematskog je karaktera i obuhvaća četiri bitne teme njegova mišljenja: Istina i biće umjetnosti uvodi u središnju Fochtovu ˝pred-postavljenost˝, njegov (teorijski) ontologijski prosedê, pitanjem: Što je to biće umjetnosti?; Moderna umjetnost kao ontološki problem raspravlja problematiziranje ontoloških pitanja moderne umjetnosti i njezin promijenjeni (ontološki) status u bitku suvremenog svijeta: umjetnost više nije ˝Schein˝ (˝iluzija˝) nego ˝Sein˝ (˝smisao bića˝) i spoznaje smisao bitka tako što ga pravi; Bit književnosti ispituje ontološke pretpostavke književnog djela (i književnosti) kao predmet specijalne ontologije umjetnosti (sa specifičnom ontološkom strukturom i predmetnošću): njezine ontološke ˝planove˝, mjesto među drugim umjetničkim vrstama i u modernoj umjetnosti; Bit glazbe suočava se s ˝tajnom glazbe˝: pitanje Što je glazba? jedno je od najtežih pitanja koja su se postavljala filozofiji umjetnosti; u glazbi, misli Focht, krije se odgovor na pitanje o tajni umjetnosti. ------- IN ENGLISH: The article places its interest on basic characteristics of ontological approach to art in the work of Ivan Focht, one of the greatest aestheticians and ontologists of art. It consists of four essential themes in his thought. The Truth and Being of art introduces us into central Focht's „vor-stellung“, into his (theoretic) ontological procédé, with a question: 'What is the being of art?'. Modern art as ontological problem discusses the themes of ontological issues of modern art and its changed (ontological) status in the Being of contemporary world; the artwork is no more Schein (illusion) but Sein (meaning of Being) and it knows the meaning of being by making it. The Essence of Literature challenges ontological presuppositions of literary work (and also literatur in itself), as an issue of special ontology of artwork (with specific ontological structure and its subject) – its ontological „landscapes“, its place among other artistic forms and in modern art. The part Essence of Music confronts itself with „secret of music“; the question 'What is Music?' is one of the most complicated questions which were asked by philosophy of art. In the music, says Focht, is the hidden answer to the question on the secret of art itself.

Item Type: Article
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: Ontological approach to art in the work of Ivan Focht.
Uncontrolled Keywords: Ontologija umjetnosti, biće umjetničkog djela, bitak umjetnosti, Forma, tajna umjetnosti, estetičko, moderna umjetnost, refleksija i svijest, pravljenje i otkrivanje, biće ljepote, Schein (˝iluzija˝), Sein (˝smisao˝), književno djelo, ˝planovi˝ književnog
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 05 Jan 2017 14:10
Last Modified: 05 Jan 2017 14:21
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/644

Actions (login required)

View Item View Item