Trbus, Marina and Silić Matasić, Berislava and Osmak Franjić, Davorka and Brosig Stasny, Iva and Rajhvajn Bulat, Linda and Ristić Dedić, Zrinka (2022) Što nam treba da bismo imali škole u kojima se osjećamo dobro? In: 29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice: sažetci priopćenja. Hrvatsko psihološko društvo, Zagreb, p. 227. ISBN 978-953-49429-3-2
Text
29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa.pdf Download (2MB) |
Abstract
Zadovoljstvo djece pojedinim aspektima školskog života u RH pokazalo se kao jedno od najniže procijenjenih područja života u svim dobnim skupinama u odnosu na primjerice aspekte poput obitelji, materijalnog statusa, prijatelja, korištenja vremena, dječjih prava i dr. Dobrobit djece definira se kroz različite, ali u pravilu povezane i isprepletene koncepte. Kroz većinu studija provlači se socio-emocionalna dobrobit (koja uključuje individualne, subjektivne, kao i okolišne, strukturalne i kolektivne čimbenike koji utječu na društvene i emocionalne dimenzije dječjeg razvoja i identiteta. Obzirom da podaci ukazuju da djeca koja imaju veću emocionalnu kompetentnost imaju i veću privrženost školi te manje anksioznih simptoma, važno je raspraviti na koji način možemo stvarati škole koje bolje odgovaraju djeci, roditeljima i učiteljima. Važnost roditeljske suradnje sa školom je neupitna, a prema školskim propisima obavezna, te postoji veliki broj istraživanja koja dokumentiraju povezanost dječjeg školskog postignuća i roditeljske uključenosti. Potreba da se kao djeca, roditelji i učitelji osjećamo dobro u školi, posebno je važna ako imamo na umu da podaci sustavno pokazuju da zadovoljstvo školom opada s dobi te da je period COVID 19 doprinio da su učenici u prosjeku percipirali nastavu na daljinu nepovoljnije od nastave u učionicama s obzirom na kvalitetu nastavnoga procesa i opterećenost učenika školskim zadatcima. Dodatno, opterećuje činjenica da obrazovne putanje nisu usklađene sa budućim radnim zahtjevima, a gdje upravo ta neizvjesnost te prisutnost nekoliko reformi u obrazovanju te povećane količine administracije može rezultirati sagorijevanjem kod učitelja, ali i kod roditelja te na kraju djece. Zadnje aktualnosti oko zaključivanja ocjena, pritiska na djecu, roditelje i učitelje samo dodatno opterećuju i ovako prenapregnute dionike obrazovnog procesa. Kako da svi (p)ostanemo dobro u našim školama tema je okruglog stola kojim ćemo nastojati pregledati izazove te sažeti prijedloge za unaprjeđenje dobrobiti djece, roditelja i obrazovnih stručnjaka.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Language: Croatian. - Book editors: Gordana Kuterovac Jagodić, Neala Ambrosi-Randić, Sandra Nakić Radoš, Sanja Smojver-Ažić. |
Uncontrolled Keywords: | Psihološka dobrobit, škola, učenici, roditelji, učitelji (psychological well-being, education, school, students, parents, teachers) |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology L Education > L Education (General) |
Depositing User: | Karolina |
Date Deposited: | 11 Oct 2024 19:42 |
Last Modified: | 13 Oct 2024 09:09 |
URI: | http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/1165 |
Actions (login required)
View Item |