Osobna i profesionalna dobrobit učitelja u hrvatskim školama

Matić Bojić, Jelena and Marušić, Iris and Pikić Jugović, Ivana (2024) Osobna i profesionalna dobrobit učitelja u hrvatskim školama. In: Horizonti snage: 2. Konferencija školskih psihologa: psihologijski stručno-znanstveni skup: knjiga sažetaka. Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, p. 31. ISBN 978-953-379-144-9

[img] Text
Horizonti snage.pdf

Download (1MB)

Abstract

Učiteljska dobrobit je višedimenzionalni konstrukt koji obuhvaća pozitivne aspekte poput pozitivnih emocija, radnog angažmana, osjećaja smisla, ali i izostanak negativnih stanja kao što su stres i profesionalno sagorijevanje. Uslijed rastućeg broja izazova koji se pred učitelje postavljaju, uz istovremeno neadekvatne kompenzacijske mehanizme, moguće su posljedice za osobnu i profesionalnu dobrobit učitelja. Osim za osobu i njenu neposrednu okolinu, narušena dobrobit učitelja može imati značajne posljedice i za obrazovni sustav, primjerice za kvalitetu poučavanja, odnos s učenicima i kolegama, učiteljski absentizam, napuštanje profesije i dr. Znanstvena istraživanja i programi profesionalnog usavršavanja učitelja u Hrvatskoj, ali i šire, tek odnedavno posvećuju potrebnu pažnju problemu dobrobiti učitelja. Cilj ovog izlaganja je potaknuti raspravu o ulozi školskih psihologa u pružanju podrške dobrobiti učitelja, kroz predstavljanje polazišta i rezultata Erasmus+ projekta „Hand in Hand: Osnaživanje socio-emocionalnih kompetencija i svijesti o različitosti kod učitelja širom Europe“. U okviru projekta osmišljen je program profesionalnog usavršavanja učitelja koji je tijekom školske godine 2022./2023. proveden i evaluiran u 5 europskih zemalja, uključujući i Hrvatsku. U izlaganju će ukratko biti predstavljene ključne komponente i aktivnosti programa. Naposljetku će se sumirati iskustva 100-injak polaznika Hand in Hand programa usmjerenog osnaživanju učitelja.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: Personal and professional well-being of teachers in Croatian schools. - Book editors: Natalia Dujić, Nada Kegal.
Uncontrolled Keywords: Učitelji, dobrobit, socio-emocionalne kompetencije (teachers, well-being, social and emotional competences)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 21 Oct 2024 08:11
Last Modified: 21 Oct 2024 08:36
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/1170

Actions (login required)

View Item View Item