Zašto je važno istraživati dobrobit učitelja u ranoj fazi karijere?

Marušić, Iris (2022) Zašto je važno istraživati dobrobit učitelja u ranoj fazi karijere? In: 29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice: sažetci priopćenja. Hrvatsko psihološko društvo, Zagreb, p. 48. ISBN 978-953-49429-3-2

[img] Text
29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa.pdf

Download (2MB)
Official URL: https://www.psihologija.hr/

Abstract

Početne godine poučavanja kritično su razdoblje u karijeri učitelja, obilježeno stresom i visokim stupnjem profesionalnog sagorijevanja. Zbog tog je razloga pružanje odgovarajuće potpore učiteljima tijekom ranih godina karijere važno za razvoj njihove profesionalne kompetencije u složenom školskom okruženju i za njihove planove za ostanak u profesiji. Uvid u kontekstualne i individualne čimbenike koji djeluju na elemente dobrobiti učitelja poput entuzijazma za poučavanje, zadovoljstva poslom, radnog angažmana, ali i na karijerne planove vezane uz ostanak ili napuštanje profesije pruža nam mogućnost osmišljavanja mehanizama podrške učiteljima u ranoj fazi karijere. Istraživanja ovih čimbenika posebice su važna u hrvatskom obrazovnom kontekstu u kojem nedostatak kvalificiranih učitelja postaje izraziti problem u mnogim predmetima, prvenstveno u području matematike, prirodoslovlja i stranih jezika. Međunarodna istraživanja naglašavaju važnu ulogu ličnosti, motivacije za poučavanje i socio-emocionalnih kompetencija u velikom broju važnih ishoda vezanih uz profesionalnu dobrobit učitelja. Projekt koji ćemo predstaviti predlaže konceptualni okvir koji omogućuje sustavno istraživanje individualnih odrednica dobrobiti učitelja u početnim godinama poučavanja. Ličnost, motivacija za izbor učiteljske profesije i socio- emocionalne kompetencije učitelja funkcioniraju kao odrednice motivacijskih poticaja kao što su učiteljska samoefikasnost za poučavanje ili učiteljske ciljne orijentacije koje se razvijaju tijekom početnog obrazovanja učitelja i u ranim godinama poučavanja. Ovi motivacijski pokretači kasnije djeluju kao odrednice profesionalne dobrobiti učitelja u ranoj fazi karijere, što se ogleda u visokoj razini entuzijazma za poučavanje i radnog angažmana, zadovoljstvu poslom, niskoj razini profesionalnog sagorijevanja i planiranoj ustrajnosti u profesiji. Nadalje, oni oblikuju ponašanja učitelja u učionici koja djeluju na učeničku percepciju motivacijskih elemenata kvalitete poučavanja. Uz teorijski okvir projekta bit će predstavljeni i prvi rezultati pilot istraživanja o odnosu motivacije za poučavanje učitelja u ranoj fazi karijere, njihove samoefikasnosti te ishoda poput zadovoljstva poslom, radnog angažmana i planova vezanih uz ostanak u profesiji.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Book editors: Gordana Kuterovac Jagodić, Neala Ambrosi-Randić, Sandra Nakić Radoš, Sanja Smojver-Ažić.
Uncontrolled Keywords: Dobrobit učitelja, učiteljska motivacija, podrška učiteljima
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 30 Oct 2024 09:16
Last Modified: 30 Oct 2024 09:16
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/1171

Actions (login required)

View Item View Item