Povratak u budućnost – odrastanje i život djece i mladih u (post)pandemijskom vremenu

Jokić, Boris (2022) Povratak u budućnost – odrastanje i život djece i mladih u (post)pandemijskom vremenu. In: 29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija u promociji cjeloživotnog razvoja, otključavanju potencijala i jačanju otpornosti pojedinca i zajednice: sažetci priopćenja. Hrvatsko psihološko društvo, Zagreb, p. 19. ISBN 978-953-49429-3-2

[img] Text
29. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa.pdf

Download (2MB)
Official URL: https://www.psihologija.hr/

Abstract

Dok dio znanstvene i stručne javnosti i dalje s nestrpljenjem prati informacije o pandemiji bolesti COVID-19, za veliku većinu djece i mladih ona je (daleka) prošlost. Odrastanje u razdoblju od ožujka 2020. do danas je po mnogo čemu jedinstveno – sužavanje prostora susreta s drugima, usmjerenost na odnose s najbližim osobama, zakinutost za brojne normativne događaje u životima, prelazak u digitalne oblike poučavanja i učenja… Sve navedeno ostavilo je posljedice na djecu i mlade od kojih su brojne negativne, ali postoje i neke koje se mogu smatrati pozitivnima. Istraživanje 'Promjene u organizaciji procesa odgoja i obrazovanja uzrokovane COVID-19 pandemijom: učinci na obrazovna iskustva, dobrobit i aspiracije učenika u Republici Hrvatskoj' (HRZZ IP…), provedeno u razdoblju od kraja 2020. do 2022. godine, jedno je od najvećih u Europi usmjerenih osobama školske dobi. U dva istraživačka vala u njemu je sudjelovalo 43410 učenika iz pet generacija pri čemu su učenici 4. i 6. razreda osnovne te učenici 2. razreda srednje škole opetovano sudjelovali u istraživanju kroz dvije školske godine. U predavanju će biti predstavljeni rezultati o percepciji utjecaja pandemije na živote te podaci o trenutnom mentalnom i socijalnom statusu djece i mladih. Dio predavanje bit će posvećen i pitanju povjerenja kao jednom od ključnih elemenata razvoja osobe i društva. Poseban naglasak u predavanju bit će posvećen utjecaju pandemije na vrijeme boravka u digitalnom okružju te strukturu aktivnosti učenika različitih generacija. Prezentirat će se i podaci o percepciji utjecaja digitalnih tehnologija na učenje i obrazovanje, ali i na ostale važne dijelove života mladih poput sklapanja prijateljstava, obiteljskih odnosa i zaljubljivanja.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Book editors: Gordana Kuterovac Jagodić, Neala Ambrosi-Randić, Sandra Nakić Radoš, Sanja Smojver-Ažić.
Uncontrolled Keywords: Učeničke perspektive, pandemija bolesti COVID-19, tjelesno i mentalno zdravlje, povjerenje, utjecaj digitalnih tehnologija
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 30 Oct 2024 12:01
Last Modified: 30 Oct 2024 12:01
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/1174

Actions (login required)

View Item View Item