Baranović, Branislava and Štibrić, Marina and Domović, Vlatka (2007) Obrazovanje za poduzetnost: perspektiva osnovnoškolskih učitelja i nastavnika. Sociologija i prostor, 45 (3-4). pp. 339-360. ISSN 1846-5226 (Print), 1849-0387 (Online)
|
Text
SiP 2007_3_4 Baranović, Štibrić, Domović.pdf Download (1603Kb) | Preview |
Abstract
U tekstu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja obrazovanja za poduzetnost u osnovnim školama u Hrvatskoj. U istraživanju se pošlo od šireg određenja poduzetničke kompetencije koje pored ekonomske pismenosti i znanja potrebnih za pokretanje posla obuhvaća osobine ličnosti i vještine potrebne za uspješno djelovanje pojedinca u profesionalnom i širem socijalnom kontekstu. Istraživanje je provedeno 2006. godine na uzorku od 688 učitelja i nastavnika iz 25 osnovnih škola različitih regija Hrvatske. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi kako učitelji i nastavnici percipiraju aktivnosti škole i nastavne metode kojima se potiče razvoj poduzetnosti učenika i kako procjenjuju poduzetničke osobine i ponašanje učenika. Također se nastojalo provjeriti postoje li razlike u učiteljskim i nastavničkim percepcijama i procjenama s obzirom na njihovo radno mjesto (rade li kao učitelji ili nastavnici) i duljinu njihovog radnog staža. Rezultati pokazuju da više od polovice učitelja i nastavnika ponekad sudjeluje u organiziranju i izvođenju aktivnosti na nivou škole kojima se potiče poduzetnost učenika. Procjene učitelja općenito su bile više od procjena nastavnika. Zamjetan je trend povećanja uključenosti učitelja i nastavnika u školske aktivnosti i nastavne metode kojima se potiče poduzetnička kompetencija s porastom duljine njihovog radnog staža. Prema procjenama učitelja i nastavnika, obilježja poduzetnosti koja posjeduje najveći broj učenika jesu otvorenost za promjene i nova iskustva, spremnost za suradnju i dogovaranje s vršnjacima, te motivacija za ostvarivanje postignuća. Oko trećine ispitanika procijenila je da ih ima većina ili svi učenici u njihovoj školi, dok je za druge osobine ovaj postotak još manji. Nalazi ukazuju na postojanje potrebe za uvođenjem sustavnog obrazovanja za poduzetnost u obvezno obrazovanje, što implicira izradu njegove jasne koncepcije i nastavnih programa, odnosno kurikuluma. (IN ENGLISH: The paper offers the results of an empirical study of enterprise education in Croatian compulsory schools. The entrepreneurship competence are not only the necessary qualifications and knowledge of economics for starting and running the business, but also personal characteristics and skills of individuals who wish to lead a successful professional and social life. The study was conducted in 2006 on a sample of 688 teachers from 25 primary schools in different regions of Croatia. The purpose was to find out how the teachers felt about the school activities and teaching methods which try to develop children’s entrepreneurial skills and how they assessed children’s entrepreneurial potential and behaviour. The aim was also to see if there were any differences in the teachers’ perception due to the lenght of their experience or position (the first four years or the last four years of compulsory school). The results show that more than 50% of all teachers occasionally organize and take part in those school activities which encourage children’s entrepreneurial skills. Teachers in the first four classes of compulsory school generally make a higher evaluation of their pupils’ entrepreneurial characteristics than those in the last four years of compulsory school. Teachers with longer experience have a more active approach to those school activities and teaching methods which encourage entrepreneurship competence. According to their teachers’ evaluation, characteristics of entrepreneurial behaviour that most pupils show are openness about changes and new experiences, readiness for cooperation and dialogue with their peers and strong motivation for achievement. About one third of all examinees think that this is true for most or all pupils in their schools; for other characteristics the percentage is lower. The study results show that enterprise education should be a regular part of compulsory education which implies clearly defined planning and school curriculums.)
Item Type: | Article |
---|---|
Additional Information: | Language: Croatian. - Title in English: Enterprise education: the perspective of teachers in compulsory schools. |
Uncontrolled Keywords: | Poduzetnička kompetencija, poduzetnost, obvezno obrazovanje, učitelji razredne nastave, predmetni nastavnici, radni staž, nastavne metode, školske aktivnosti (enterprise education, entrepreneurship competence compulsory education, classroom and subject teachers, length of teachers' experience, teaching methods, school activities) |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology H Social Sciences > HM Sociology L Education > L Education (General) |
Depositing User: | Karolina |
Date Deposited: | 30 Dec 2015 12:00 |
Last Modified: | 09 Dec 2016 13:50 |
URI: | http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/404 |
Actions (login required)
View Item |