Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika

Pavin, Tea (2005) Percepcija kvalitete obrazovanja nastavnika i nekih aspekata nastavničke profesije iz perspektive srednjoškolskih nastavnika. In: Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Biblioteka Znanost i društvo (15). Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb, pp. 124-160. ISBN 953-6218-24-0

[img]
Preview
Text
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika.pdf - Accepted Version

Download (1588Kb) | Preview
Official URL: http://www.idi.hr

Abstract

U poglavlju su prikazani rezultati dobiveni na reprezentativnom uzorku nastavnika gimnazija i strukovnih škola (N=1044) koji su procjenjivali kvalitetu vlastitog inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja iz pojedinih područja vlastite profesije. Nastavničke procjene kvalitete vlastitog inicijalnog i stručnog usavršavanja ukazuju na potrebu za poboljšanjem oba navedena aspekta, pri čemu je moguće izdvojiti i nekoliko područja kojima bi se čim prije trebala posvetiti pažnja, poput rada s učenicima s različitim poteškoćama te s darovitim učenicima ali i primjeni novih načina rada s učenicima općenito. Dobiveni rezultati navode na zaključak kako bi u budućnosti poseban naglasak valjalo staviti na osmišljavanje kvalitetnijih programa psihološko-pedagoške izobrazbe i razredne prakse (metodike), tj. programa koji će budućim nastavnicima omogućiti upoznavanje s daleko većim brojem realnih i konkretnih situacija i problema s kojima se mogu susresti u razredu, te pristupanje njihovom rješavanju. Nastavnici su također iskazali i znatan interes za poslijediplomske studije iz područja obrazovnih znanosti i metodika. Kada je riječ o percepciji nekih aspekata vlastite profesije, nastavnici općenito smatraju kako je jedan od njihovih glavnih zadataka u razredu poticanje učeničkog logičkog mišljenja i kreativnosti, te razvijanje radnih navika i vještina samostalnog učenja, što je posebno izraženo među nastavnicima koji poučavanje općenito smatraju procesom usmjerenim na učenika. U ovom kontekstu raspravljene su i određene razlike u percepciji pojedinih aspekata nastavničke profesije s obzirom na nastavnički staž i predmete koje nastavnici predaju, kao i neki od glavnih izvora zadovoljstva i nezadovoljstva u radu nastavnika.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Book editor: Vlasta Vizek Vidović.
Uncontrolled Keywords: Srednjoškolski nastavnici, inicijalno obrazovanje, stručno usavršavanje, percepcija nastavničke profesije
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 05 Jan 2017 09:56
Last Modified: 08 Sep 2022 12:05
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/639

Actions (login required)

View Item View Item