Poučimo ih da odlučuju: važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika

Domazet, Mladen (2011) Poučimo ih da odlučuju: važnost građanskog ("državljanskog") odgoja u sklopu razvoja prirodoznanstvene kompetentnosti hrvatskih učenika. In: Društvene pretpostavke društva znanja: zbornik radova. FF Press [i. e.] Filozofski fakultet, Zagreb, pp. 159-172. ISBN 978-953-175-411-8

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: http://www.ffzg.unizg.hr/

Abstract

Članak daje pregled društvenih utjecaja (izvan stroge obrazovne teorije) na određenje prirodoznanstvenih kompetencija za obvezno i opće obrazovanje u skladu s društvenim potrebama „društva znanja“ na planetu koji se zagrijava. Daje se i kratak pregled povijesti uvođenja pojma „kompetencije“ u obrazovni diskurs, kao slijednika (u predmetnom području prirodnih znanosti) „prirodoznanstvene pismenosti“ i daljnjem koncepcijskom iskoraku iz popisivanja disciplinski važnih činjenica. Prikazuju se i tradicionalni društveni utjecaji na konceptualizaciju prirodoznanstvenog obrazovanja, ali i recentne potrebe obrazovanja budućih građana za uzimanje u obzir postpolitičkog i djelomično postdemokratskog stanja koje se pojavljuje kao nuspojava društva znanja pod klimatskim pritiskom. Uz upozorenje na rezultate empirijskih istraživanja koji pokazuju negativan stav učenika u Hrvatskoj prema prirodoslovnim predmetima, prikazuju se komparativni rezultati ispitivanja hrvatskih 15-godišnjaka u području izučavanja okoliša i geofizike, u sklopu ispitivanja PISA 2006. U svjetlu potrebe za radikalno drukčijim odnosom društva prema prirodnoj okolini te specifičnosti rezultata hrvatskih 15-godišnjaka na spomenutom testiranju naglašava se urgentnost uvođenja aktivnoga „državljanskog odgoja“ među mlađim generacijama. Iako neočekivan, ovakav se zaključak nameće iz usporedbe znanja i stavova ispitanika s onima njihovih roditelja i vršnjaka u zemljama OECD-a.

Item Type: Book Section
Additional Information: Title in English: Teach them decision-making: importance of civics in the development of Croatian students' competence in natural sciences. Second publisher: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar; third publisher: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Uncontrolled Keywords: Kompetencije, klimatske promjene, obvezno obrazovanje, obrazovni ishodi, društvene potrebe, PISA 2006., građanski odgoj (competences, climate change, compulsory education, educational outcomes, societal needs, PISA 2006, civics)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > B Philosophy (General)
H Social Sciences > HM Sociology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina Vranješ
Date Deposited: 02 Apr 2015 10:39
Last Modified: 02 Apr 2015 10:39
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/211

Actions (login required)

View Item View Item