Jugović, Ivana (2015) Teorijsko-empirijski pregled objašnjenja rodnih razlika u obrazovnim odabirima i uspjehu. In: Koji srednjoškolci namjeravaju studirati?: pristup visokom obrazovanju i odabir studija. Biblioteka Znanost i društvo (37). Institut za društvena istraživanja, Zagreb, pp. 71-103. ISBN 978-953-6218-68-4
|
Text
Koji srednjoškolci namjeravaju studirati.pdf Download (3547Kb) | Preview |
Abstract
Cilj ovog poglavlja je dati pregled ključnih teorijskih i empirijskih objašnjenja koja odgovaraju na pitanje zašto se djevojke i mladići razlikuju u obrazovnim odabirima i postignućima. Obrazovno područje u kojem su djevojke podzastupljene, imaju lošije postignuće ili slabiju motivaciju, jest područje koje obuhvaća prirodne znanosti, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku. Kada se istražuje lošiji školski uspjeh mladića i podzastupljenost muškaraca na studijima, najčešće je riječ o školskim predmetima poput materinskog i stranih jezika te o studijima poput učiteljskog studija ili drugih pomažućih struka. Čimbenici kojima su se pokušale objasniti razlike između djevojaka i mladića, odnosno žena i muškaraca u obrazovnim odabirima i uspjehu su: (1) biološke razlike između muškaraca i žena, (2) razlike u motivaciji, odnosno stavu prema obrazovnom području, (3) podrška socijalne okoline za bavljenje tim područjem, (4) nedostatak rodno nestereotipnih uzora, (5) rodni stereotipi o obrazovnom području i zanimanjima i (6) nesklad između rodnih uloga i predodžbi o obrazovnom području ili zanimanju. U poglavlju su opisana navedena objašnjenja rodnih razlika u obrazovnom uspjehu i profesionalnim izborima, kao i istraživanja kojima se provjeravala njihova utemeljenost. Također je opisana teorija očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika.
Item Type: | Book Section |
---|---|
Additional Information: | Title in English: The theoretical and empirical review of explanations of gender differences in educational choices and achievement. |
Uncontrolled Keywords: | Odabir studija, rodni stereotipi, rodne uloge, teorija očekivanja i vrijednosti (field of study choice, gender steretypes, gender roles, expectancy-value theory) |
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology |
Depositing User: | Karolina |
Date Deposited: | 08 Jan 2016 12:09 |
Last Modified: | 08 Sep 2022 10:43 |
URI: | http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/463 |
Actions (login required)
View Item |