Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje

Baranović, Branislava (2005) Osnovni smjerovi razvoja i metodologija izrade nacionalnog kurikuluma za obvezno obrazovanje. Metodika, 6 (10). pp. 22-43. ISSN 1332-7879

Full text not available from this repository. (Request a copy)
Official URL: http://hrcak.srce.hr/metodika

Abstract

U tekstu se govori o razvojnim tendencijama nacionalnog kurikula za obvezno obrazovanje u europskim i drugim zemljama, metodologiji izrade nacionalnog kurikula, te značenju navedenih tendencija za razvoj nacionalnog kurikula za obvezno obrazovanje u Hrvatskoj. Promjene u razvoju kurikula se prosuđuju u kontekstu razvoja društva znanja, pri čemu je naročita pozornost posvećena prikazu nacionalnog kurikula utemeljenog na definiranju odgojno-obrazovnih ishoda (outcome-based curriculum), nacionalnom okvirnom kurikulu te standardiziranom kurikulu (standard-based curiculum). Detaljno je prikazana metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula te nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda za obvezno obrazovanje. Analiza aktualnog stanja u području kurikula u Hrvatskoj pokazuje da će, radi poboljšanja kvalitete obveznog obrazovanja u Hrvatskoj i njegova usklađivanja s razvojnim tendencijama u Europi, biti potrebno provesti dublje promjene u nacionalnom kurikulskom sustavu. Planiranje kurikulskih promjena implicira uočavanje cjeline stanja i razvojnih potreba u području odgoja i obrazovanja te izradu strateških razvojnih dokumenata.

Item Type: Article
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: The main trends in curriculum design methodology for compulsory education.
Uncontrolled Keywords: Društvo znanja, nacionalni kurikul, obvezno obrazovanje, kurikulski model, metodologija izrade nacionalnog okvirnog kurikula i nacionalnih odgojno-obrazovnih standarda (knowledge-based society, national curriculum, compulsory education, curriculum models, national curriculum design methodology, national educational standards design methodology)
Subjects: H Social Sciences > HM Sociology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 02 Jan 2017 10:49
Last Modified: 02 Jan 2017 10:49
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/603

Actions (login required)

View Item View Item