Uvjeti rada u RPOO iz perspektive pedagoškog standarda

Matković, Teo and Ivšić, Iva (2020) Uvjeti rada u RPOO iz perspektive pedagoškog standarda. In: Raditi u dječjim vrtićima: rezultati istraživanja uvjeta rada u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. Sindikat obrazovanja, medija i kulture Hrvatske, Zagreb, pp. 78-108. ISBN 978-953-49050-0-5

[img]
Preview
Text
Raditi u dječjim vrtićima.pdf

Download (1588Kb) | Preview
Official URL: https://somk.hr/system/document/file/52/SOMK_uvjet...

Abstract

IN CROATIAN: U poglavlju Uvjeti rada iz perspektive pedagoškog standarda prikazan je normativni okvir definiran Državnim pedagoškim standar-dom (DPS-PON) vezano za sastav i veličinu odgojno-obrazovne skupine te je isti uspoređen sa stanjem zatečenim u dječjim vrtićima, pri čemu su istražene sustavne razlike s obzirom na oblik dječjeg vrtića i sredinu u kojoj djeluje. Pored toga, istražili smo je li i na koji način je prekoračenje standarda povezano sa dimenzijama kvalitete zaposlenosti i blagostanja. U drugom dijelu poglavlja prikazano je u kojoj mjeri materijalni uvjeti u dječjim vrtićima, uključujući prostorne uvjete te opremljenost didak-tičkim sredstvima i potrošnim materijalom, prema procjeni zaposlenih utječu na kvalitetu provedbe kurikuluma, kao i na dimenzije kvalitete zaposlenja i blagostanja zaposlenih. --------------- IN ENGLISH: In this chapter, the normative framework defined by the State Pedagogical Standard (DPS-PON) regarding the composition and size of the educational group is presented and is compared with the observed situation in kindergartens, while seeking for systematic differences with regard to characteristics of the kindergarten and the environment in which it operates. In addition, we investigated whether and in what way exceeding standards is related to the dimensions of quality of employment and well-being. The second part of the chapter shows the extent to which state of material conditions in kindergartens (including space, equipment, teaching aids and consumables), as assessed by the employees, affect the quality of curriculum implementation, as well as the dimensions of employment quality and employee well-being.

Item Type: Book Section
Additional Information: Language: Croatian. - Title in Englsih: Working conditions in ECEC considered with regard to National Pedagogical Standards. - Book authors: Teo Matković, Jelena Ostojić, Marko Lucić, Katarina Jaklin, Iva Ivšić ; Book editors: Iva Ivšić, Katarina Jaklin.
Uncontrolled Keywords: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje (RPOO), pedagoški standard, veličina skupina, materijalni uvjeti, kvaliteta zaposlenosti, blagostanje zaposlenika (early childhood care and education (ECEC), pedagogical standards, group size, material conditions, quality of employment, employee well-being)
Subjects: H Social Sciences > HM Sociology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 12 Jan 2021 09:53
Last Modified: 13 Jan 2021 15:17
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/930

Actions (login required)

View Item View Item