O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata: prilozi unaprjeđivanju socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj

Puzić, Saša and Baketa, Nikola and Baranović, Branislava and Gregurović, Margareta and Matković, Teo and Mornar, Mirta and Odak, Iva and Šabić, Josip (2021) O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata: prilozi unaprjeđivanju socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Zagreb. ISBN 978-953-8374-05-0

[img]
Preview
Text
O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata.pdf

Download (968Kb) | Preview
Official URL: https://mzo.gov.hr/dokumenti/10

Abstract

Adresiranje prepreka s kojima se susreću studenti iz ranjivih skupina implicira da se jednakost šansi u visokom obrazovanju ne može svesti isključivo na formalno omogućavanje pristupa visokom obrazovanju, već da ono zahtijeva jasnu artikulaciju „stvarnih opcija“ kojima raspolažu različite skupine studenata (Lynch i Baker, 2005) i o kojima, u konačnici, ovisi njihov obrazovni uspjeh. Osnovni uvjet za to predstavlja identificiranje relevantnih skupina studenata kao i općih čimbenika koji pridonose njihovoj podzastupljenosti i/ili ranjivosti. Prepoznavanje prepreka osnovni je uvjet za jačanje socijalne dimenzije visokog obrazovanja odnosno za proširenje „stvarnih opcija“ uspješnog studiranja i završavanja studija. Fokus ove studije je stoga stjecanje dubljeg uvida u studentsko iskustvo kako bi se na taj način prepoznale relevantne prepreke koje proizlaze iz pripadnosti ranjivoj skupini. U tu svrhu analiziraju se podaci prikupljeni kroz fokus grupe i intervjue s odabranim podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata. Kako je iz tehničkih razloga bilo nemoguće obuhvatiti svih osamnaest skupina popisanih u Nacionalnom planu, ograničili smo se na neke dosad manje istražene skupine: studente izbjeglice i tražitelje azila, studente pripadnike romske manjine, LGBTQ+ studente, studente iz alternativne skrbi, studentice u tehničkom području, studente u humanističkom području te studente djecu hrvatskih branitelja. Pored nalaza o studentskom iskustvu odabranih podzastupljenih i ranjivih skupina studenata, istraživanje uključuje i dvije komplementarne analize vezane uz socijalnu dimenziju visokoškolskog obrazovanja u Hrvatskoj. Prva se odnosi na pregled literature o recentnim istraživanjima podzastupljenih i ranjivih skupina studenata u Hrvatskoj, a druga na analizu recentnih nacionalnih politika i strateških dokumenata visokih učilišta u Hrvatskoj.

Item Type: Book
Additional Information: Language: Croatian. - Publication is also published in English. - Title in English: On underrepresented and vulnerable groups of students: contributions to the enhancement of the social dimension of higher education in Croatia (URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/953). - Editor: Saša Puzić. - Second publisher: Institut za društvena istraživanja (ISBN 978-953-6218-86-8).
Uncontrolled Keywords: Ranjive skupine studenata, visoko obrazovanje, socijalna dimenzija obrazovanja, RH (vulnerable groups of students, higher education, social dimension of education, Croatia)
Subjects: H Social Sciences > HM Sociology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 16 Jul 2021 09:43
Last Modified: 21 Jul 2021 12:03
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/949

Actions (login required)

View Item View Item