Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive

Vizek Vidović, Vlasta and Vlahović-Štetić, Vesna and Pavin, Tea and Rijavec, Majda and Miljević-Riđički, Renata and Žižak, Antonija (2005) Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika: višestruke perspektive. Biblioteka Znanost i društvo (15). Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Zagreb. ISBN 953-6218-24-0

[img]
Preview
Text
Cjeloživotno obrazovanje učitelja i nastavnika.pdf

Download (1588Kb) | Preview
Official URL: http://www.idi.hr/

Abstract

Komparativna istraživanja u svijetu pokazuju da kvaliteti obrazovanja razrednih učitelja i predmetnih nastavnika značajno doprinosi utemeljenost obrazovanja na spoznajama edukacijskih znanosti, posebice na spoznajama psihologije učenja i poučavanja. Stoga je glavni cilj studije prikazane u ovoj monografiji analiza modela obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj u odnosu na postavke sistemskog pristupa te kognitivističkih modela učenja i poučavanja. U ostvarenju postavljenog cilja istraživanja istaknutu ulogu ima i usporedba s onim europskim i svjetskim sustavima obrazovanja učitelja i nastavnika koji su u međunarodnim komparativnim studijama prepoznati kao uspješna rješenja te je njihov prikaz dan u prvom dijelu monografije. U drugom dijelu analizira se sadašnje stanje i prijedlozi promjena u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj, pri čemu osnovicu analize predstavljaju službeni dokumenti i stručne studije te radni materijali pojedinih ekspertnih timova. Kako se promjene sustava mogu uspješno provoditi tek ako postoji minimum suglasnosti u stavovima, vrijednostima i očekivanjima pojedinih sudionika i korisnika u pogledu opravdanosti i mogućnosti takvih promjena, istraživanje je u empirijskom dijelu usmjereno na ispitivanje ovih psiholoških varijabli, a rezultati istraživanja prikazani su u trećem dijelu monografije. Rezultati omogućuju uvidu u percepciju nekih aspekata učiteljskog i nastavničkog obrazovanja i profesije od strane učitelja, nastavnika, studenata i sveučilišnih nastavnika. Različiti sudionici i korisnici obrazovnog sustava naglašavaju važnost i neizbježnost dubokih strukturnih promjena u obrazovanju, kako bi se ispunio ključni zahtjev koji se danas postavlja pred sustav obrazovanja, a to je pripremanje učenika za samostalno cjeloživotno učenje. U četvrtom dijelu monografije ponuđeni su i konkretni primjeri međunarodne dobre prakse u području obrazovanja učitelja i nastavnika, a na kraju su ponuđene i neke korisne baze podataka koje mogu poslužiti istraživačima, kreatorima obrazovne politike te samim učiteljima i nastavnicima. Studija koju prikazuje ova znanstvena monografija predstavlja empirijski doprinos spoznaji o stanju u sustavu obrazovanja učitelja i nastavnika u Hrvatskoj te referentnim zemljama u trenutku kada se planiraju ozbiljne promjene u cjelokupnom visokoškolskom obrazovanju u Hrvatskoj, pa tako i u obrazovanju učitelja i nastavnika. Posebno valja istaknuti kako ova znanstvena monografija model obrazovanja učitelja i nastavnika analizira u odnosu na postavke sistemskog pristupa te kognitivističkih modela učenja i poučavanja, pa se time analiza temelji na znanstvenim spoznajama o edukaciji i psihologiji učenja i poučavanja. Ova znanstvena monografija primarno je namijenjena istraživačima u području obrazovanja te studentima učiteljskih i nastavničkih studija, ali i kreatorima obrazovne politike kao izvor valjanih podataka o stanju u obrazovnom sustavu Hrvatske i smjernica za planiranje promjena u sustavu.

Item Type: Book
Additional Information: Language: Croatian. - Title in English: Lifelong teacher education: multiple perspectives. - Book editor: Vlasta Vizek Vidović. - Chapter authors: Vlasta Vizek Vidović, Vesna Vlahović-Štetić, Tea Pavin, Majda Rijavec, Renata Miljević-Riđički, Ivana Batarelo, Friedrich Buchberger, Lasse Fryk, Bosse Forsen, Sharon Kletzien, Malcolm Lewis, Roger Garrett, Anne I. Nevin, EU komisija.
Uncontrolled Keywords: Cjeloživotno učenje, inicijalno obrazovanje učitelja i nastavnika, Bolonjski proces, trajni profesionalni razvoj, percepcija nastavničkog obrazovanja i profesije, međunarodna praksa, model cjeloživotnog obrazovanja učitelja i nastavnika (lifelong learning, initial teacher education, Bologna process, continuous professional development, perception of teacher education and teaching profession, international practice, model of lifelong teacher education)
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion > BF Psychology
L Education > L Education (General)
Depositing User: Karolina
Date Deposited: 04 Jan 2017 14:39
Last Modified: 05 Sep 2022 10:20
URI: http://idiprints.knjiznica.idi.hr/id/eprint/634

Actions (login required)

View Item View Item